Primary Advertiser

איך ייראו החיים בישראל בעוד 20 שנה? ממש לא כמו שחשבתם

בשיתוף דוראל

16.6.2024 / 10:19

עם השנים, הצורך שלנו באנרגיה הולך וגובר. איך מתמודדים וכיצד מייצרים אנרגיה חליפית? יואב קצבוי, מנכ"ל חברת דוראל מוניציפל, רפי סער, ראש עיריית כפר סבא וסגן יו"ר המרכז לשלטון מקומי וגיא דקניט, מנהל תחום אנרגיה בשלטון המקומי במשרד האנרגיה והתשתיות, מסבירים

בווידאו: יואב קצבוי, רפי סער וגיא דקניט באולפן וואלה/עריכה: זיו שטיינר

הצורך שלנו באנרגיה רק הולך וגובר עם הקידמה, אבל ביחד איתו עולה גם ההכרה שאנחנו חייבים פתרונות אנרגטיים חדשים. נראה שלא ניתן עוד לשעבד מחצבים נוספים לצורך הפקת אנרגיה ושאנחנו חייבים אנרגיה חליפית, מתחדשת, ירוקה, ובקיצור, כזו שתאפשר לנו חיי קידמה לצד שמירה על הסביבה.

בפאנל מיוחד שנערך אצלנו בוואלה, עסקנו בנושא החשוב, בעיקר מהזווית המוניציפלית, זאת שנוגעת לכל רשות מקומית ולכל תושב. יואב קצבוי, מנכ"ל חברת דוראל מוניציפל ומ"מ יו"ר רשות החשמל לשעבר; רפי סער, ראש עיריית כפר סבא וסגן יו"ר המרכז לשלטון מקומי וגיא דקניט, מנהל תחום אנרגיה בשלטון המקומי במשרד האנרגיה והתשתיות, הגיעו לאולפן שלנו כדי לדבר על הנושא בהרחבה.

יואב ספר לנו קצת על העולם הזה.

"הנושא של אנרגיה מתחדשת זה לא דבר חדש. ישראל מנסה לקדם אנרגיה חלופית בעשור האחרון בהצלחה חלקית ונכון להיום רק פחות מ-12% מסך החשמל המיוצר בישראל מיוצר באמצעות אנרגיה מתחדשת. לעומתנו, במדינות מתקדמות יותר, בעיקר באירופה אנחנו כבר רואים אחוזים של 40-50 אחוז ואף למעלה מזה".

רפי, מה החלק של השלטון המקומי בנושא?

"היום השלטון המקומי הוא מאוד מתקדם. התפיסה היא של איך בעצם עיר הופכת לעיר מקיימת, עיר חכמה, עיר שחושבת איך היא מכלכלת את הצעדים שלה לבד וגם אנחנו בכפר סבא, ואגב גם בשלטון המקומי, מובילים מהלכים מאוד מאוד גדולים בנושא של קיימות ובעיקר איך אנחנו מנצלים את האנרגיה. אם ניקח את כפר סבא לדוגמה, היום כמעט 50% מהחשמל העירוני מיוצר ע"י עיריית כפר סבא".

גיא, מה האינטרס של המדינה בסיפור הזה?

"אנחנו במשרד האנרגיה מאמינים שללא השלטון המקומי לא נצליח לעמוד ביעדים הלאומיים ולכן הוקם גם אגף חדש במשרד, אגף שלטון מקומי שאני עובד בו ואנחנו עושים את, ומחזקים את השלטון המקומי, באמצעות בניית יכולות, הקניית ידע וגם תמריצים ומענקים ליישום".

הפאנל המלא בנגן שלמעלה.

בשיתוף דוראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully